You are here Home Jastrzębia Góra Romantyczny klif, piękne widoki i odpoczynek od miasta.
Item image

Wakacje 2014? To wakacje całą rodziną w Jastrzębiej Górze. Jest to miejsce niezwykle urokliwe, malownicze, magiczne, bez nadmiaru kiczowatych „atrakcji”. Warto zaznaczyć, że jest to najdalej na północ wysunięta część Polski. Romantyzmu dodaje temu miejscu wyjątkowo malowniczy, wysoki klif, nieustannie rzeźbiony przez morskie fale. To tu całą rodzinką nie tylko błogo leniuchowaliśmy, wygrzewając się na słońcu, ale też zażywaliśmy morskich kąpieli (można tu znaleźć kąpielisko strzeżone), graliśmy w piłkę siatkową. Nasz synek budował rozmaite budowle z piasku- zamki, zwierzątka, a nawet bałwana- wszak zima niedaleko… Wieczorami, gdy było już ciemno, puszczaliśmy lampiony, które pięknie komponowały się z magicznymi zachodami słońca. W dzień puszczaliśmy i „goniliśmy” latawca. Uwielbiamy piesze wędrówki, dlatego chodziliśmy brzegiem morza do innych miejscowości, np. do Rozewia- tu znajduje się położona malowniczo latarnia morska, do Władysławowa, czy Karwi. W Jastrzębie Górze na Promenadzie Światowida odbywają się w wakacje liczne, ciekawe imprezy, np. Festyn Kultury Kaszubskiej. Warto zaznaczyć, że nadmorski krajobraz w Jastrzębiej Górze jest różnorodny- podczas dłuższego spaceru w stronę Władysławowa można podziwiać fragmenty też pięknej, ale kamienistej plaży. Wprawdzie „już nie ma dzikich plaż”, ale to właśnie tam można odrobinę się tak poczuć. W Jastrzębiej Górze plaża jest raczej wąska, ale to tylko kolejny walor tego miejsca- nie ma „dzikich” tłumów na plaży. Żeby wejść na plażę trzeba pokonać ponad 200 schodów, więc łatwo spalić tu kalorie, zadbać o zdrowie, ponadto z góry jest niepowtarzalny, cudowny widok na morze. W lipcu spotkaliśmy też na plaży św. Mikołaja, a było około 30 stopni ciepła…W Jastrzębiej Górze można nakarmić swoje zmysły, odetchnąć od miejskiego zgiełku, naładować akumulatory na cały rok.

Wakacje z dziećmi nad morzem – poznaj kolejne podróże: